Εισαγωγή προϊόντων με xml για E-shop

Εισαγωγή προϊόντων με xml για E-shop

Εισαγωγη προϊοντων με xml για E-shop

Εισαγωγή προϊόντων με xml για E-shopΗ εισαγωγή προϊόντων με xml είναι κάτι που απασχολεί πολλές επιχειρήσεις στα σύγχρονα e shop. Με αφορμή λοιπόν την ανάγκη αυτή θα περιγράψουμε τα οφέλη που έχει η διαδικασία εισαγωγής προϊόντων με xml αρχείο. Ή με csv αντίστοιχα, και ποια είναι και τα μειονεκτήματα. Πριν ξεκινήσουμε, όμως, καλό είναι να αναφέρουμε κάποια εισαγωγικά πράγματα. Αυτά αφορούν το είδος του αρχείου προς εισαγωγή και την πλατφόρμα με την οποία θα εισάγουμε τις πληροφορίες του αρχείου.

Τύποι αρχείων για εισαγωγή προϊόντων

Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι (μορφές αρχείων) που χρησιμοποιούμε συνήθως για την εισαγωγή προϊόντων στα e-shop. Ο πρώτος και πιο δημοφιλής τύπος είναι τα αρχεία μορφής XML (extensible markup language). Ο τύπος αυτός έχει γίνει τον τελευταίο καιρό ο πιο συχνός τύπος εισαγωγής δεδομένων. Αυτό γίνεται γιατί είναι ο καλύτερος σε θέμα ταχύτητας εισαγωγής δεδομένων. Ο δεύτερος τύπος είναι τα αρχεία μορφής CSV (comma separated values). Ποιοι είναι οι λόγοι όμως να επιλέξετε την μορφή XML αντι για CSV?

Με το XML:

  • Μπορείτε να επικυρώσετε δεδομένα XML έναντι XSD
  • Μπορείτε εύκολα να παρέχετε contracts (ως XSD) σε άλλα μέρη που θα πρέπει είτε να δημιουργούν/καταναλώνουν δεδομένα XML, χωρίς να τα περιγράφουν κυριολεκτικά
  • Μπορείτε να έχετε μία έως πολλές σχέσεις σε πολλά επίπεδα στην αναπαράσταση δεδομένων XML

Επίσης, τα XML:

  • είναι αναμφισβήτητα πιο ευανάγνωστα από τα CSV
  • τα υποστηρίζει εγγενώς το πλαίσιο .net
  • είναι πιο γρήγορα γιατί δεν χρειάζονται αποσυμπίεση.

Πολλές φορές δεν μας δίνουν τη δυνατότητα να επιλέξουμε ποια μορφή αρχείου θα έχουμε. Για αυτό και χρησιμοποιούμε ότι μας δώσει ο προμηθευτής μας για την εισαγωγή των προϊόντων στο Site μας.

Ποια είναι η διαδικασία εισαγωγής ενός XML στο Eshop

Η διαδικασία ξεκινάει με την ερώτηση που έχετε να κάνετε στον προμηθευτή σας για το αν υποστηρίζει την εξαγωγή των προϊόντων του σε XML μορφή ή σε CSV μορφή. Στη συνέχεια, ανάλογα με το είδος του Site που έχετε πρέπει να εγκατασταθεί και το σωστό πρόσθετο που θα εισάγει τα προϊόντα στο eshop σας. Στο πρόσθετο αυτό θα πρέπει να γίνει το σωστό mapping (βλέπε πιο κάτω). Ακόμη, θα πρέπει να γίνουν οι σωστές ρυθμίσεις ώστε να γίνεται η καταχώρηση σωστά και να δουλεύει όπως εσείς θέλετε. Για παράδειγμα να επιλέξετε εσείς τις ώρες που θα γίνει η εισαγωγή των προϊόντων και η ανανέωσή τους.

Τι περιέχει ένα XML αρχείο?

Στην παραπάνω εικόνα βλέπουμε ένα κομμάτι xml που περιέχει κάποιες γραμμές. Η κάθε γραμμή εξυπηρετεί και μια πληροφορία που χρειαζόμαστε εμείς και το σύστημα εισαγωγής των προϊόντων μας για να γίνει η καταχώρηση του προϊόντος στο eshop. Όπως το όνομα του προϊόντος και η τιμή του. Αυτές οι πληροφορίες όμως έχουν και ένα όνομα πεδίου. Αυτό πρέπει να αντιστοιχεί στο σωστό πεδίο που χρησιμοποίει το site μας στην βάση δεδομένων. Η διαδικασία αυτή, της αντιστοίχισης των πεδίων του xml με αυτά του Site μας, λέγεται Mapping.

Ανάλογα με την πλατφόρμα (CMS) που χρησιμοποιούμε τα πεδία αυτά έχουν διαφορετική ονομασία στην βάση τους. Μερικές από αυτές τις πλατφόρμες είναι το WordPress/WooCommerce, το Presta Shop, το OpenCart και το Magento. Εδώ λοιπόν ξεκινούν και κάποιες από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε κατά την καταχώρηση των προϊόντων στο Eshop με XML.

Άλλο ένα συχνό πρόβλημα που μπορεί να παρουσιαστεί είναι πως ο προμηθευτής δεν δίνει όλα τα απαραίτητα πεδία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη γίνει σωστά και επιτυχημένα οι καταχώρηση των προϊόντων.

Οφέλη από Εισαγωγή προϊόντων σε Eshop

Κάπου εδώ πρέπει να ξεκινήσουμε να αναλογιζόμαστε γιατί να επιλέξουμε την εισαγωγή των προϊόντων μας μέσω XML σε ένα e-shop αντί για τον κλασσικό τρόπο που χρησιμοποιούσαμε μέχρι τώρα. Ένα – ένα.

Είναι εύκολο να καταλάβουμε πως μια αυτοματοποιημένη διαδικασία είναι σαφέστατα πιο γρήγορη, είναι όμως πάντα πιο καλή? Πάμε να δούμε.

Η εισαγωγή προϊόντων με xml σε eshop μας προσφέρει τα εξής:

1) Ταχύτητα σε σχέση με αυτή της δημιουργίας ένα προς ένα, χειροκίνητα συμπληρώνοντας την «φόρμα» που έχει η εκάστοτε πλατφόρμα με τα στοιχεία του κάθε προϊόντος

2) Κοστίζει λιγότερο όταν έχουμε να κάνουμε με μεγάλο όγκο δεδομένων τα οποία πρέπει να καταχωρήσουμε.

3) Μπορούμε να έχουμε αυτόματα μία, δύο ή και τρεις ανανεώσεις την ημέρα για να παίρνουμε αυτόματα το απόθεμα του προμηθευτή μας από το XML καθώς και τις αλλαγές των τιμών, όποτε αυτές προκύπτουν.

Όπως καταλαβαίνετε ήδη μέχρι τώρα, είναι αυτό που πάντα ψάχνατε. Όμως η αυτοματοποιημένες διαδικασίες έχουν και τα ελαττώματα τους και τις δυσκολίες τους.

  • Πρέπει να γίνει σωστή αντιστοίχιση των πεδίων του XML. Διαφορετικά δεν δημιουργούνται τα προϊόντα σωστά και δεν πετυχαίνουμε το αποτέλεσμα που επιθυμούμε.
  • Πρέπει να γίνεται η διαδικασία σε σωστές ώρες και με σωστό τρόπο ώστε να μην καταναλώνουμε πολλούς πόρους από τον server για να μην «κολλάει» η ιστοσελίδα στους χρήστες – και κατ’ επέκταση πιθανούς πελάτες.
  • Τα XML για να λειτουργήσουν σωστά συνήθως απαιτούν γρήγορους και αποδοτικούς server για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στον όγκο των δεδομένων που πρέπει να καταχωρηθούν.

Ως συμπέρασμα από τα παραπάνω η διαδικασία για την εισαγωγή προϊόντων από xml είναι πιο γρήγορη, εύκολη και λιγότερο δαπανηρή σε σύγκριση με την χειροκίνητη καταχώρηση προϊόντων. Σίγουρα υπάρχουν οι ευκολίες και οι δυσκολίες αλλά συνήθως με τον κατάλληλο τεχνικό και ένα σωστό xml αρχείο τα προϊόντα μπορούν να καταχωρηθούν με επιτυχία.

Κόστος εισαγωγής προϊόντων προμηθευτή με xml

Το κόστος καταχώρησης εξαρτάται πάντα από την δυσκολία που έχει ένα xml αρχείο να καταχωρηθεί καθώς και από την πλατφόρμα στην οποία θέλουμε να εισάγουμε τα προϊόντα μας. Για παράδειγμα στην OBS Technologies το κόστος για την εισαγωγή προϊόντων από προμηθευτή μέσω xml ή CSV είναι 300 ευρώ ανά αρχείο. Αυτή βέβαια είναι μια ενδεικτική τιμή που δίνουμε για το WooCommerce καθώς σε άλλα CMS η τιμή αυτή μπορεί να διαφέρει.

Σίγουρα όμως το κόστος μίας εισαγωγής προϊόντων από xml δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτό της χειροκίνητης εισαγωγής. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι η καλύτερη προσφορά που θα βρείτε για καταχώρηση προϊόντων είναι 1.50€ ανά προϊόν. Και αυτό μόνο στην περίπτωση που θα έχετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το προϊόν.

Δωρεάν Ανάλυση Ταχύτητας Ιστοσελίδας & Συμβουλές

Βελτιώστε την κατάταξή σας στις μηχανες αναζήτης

Καλύτερες δυνατότητες και μεθοδολογίες SEO. Καλύτερο SEO από τους ανταγωνιστές σας