Πώς Να Μειώσετε Τις Επιστροφές στο Eshop σας

Ένα πολύ συχνό φαινόμενο που αντιμετωπίζουν όσοι διαχειρίζονται ηλεκτρονικά καταστήματα είναι οι επιστροφές προϊόντων. Μπορεί να έχετε κάνει τέλεια δουλειά όσο αφορά την εύρεση πελατών, να έχετε τα κατάλληλα προϊόντα, τη κατάλληλη ιστοσελίδα και να λαμβάνετε συνεχώς παραγγελίες. Όλα όμως πάνε στράφι αν οι πελάτες σας καταλλήγουν να επιστρέφουν τα προϊόντα που αγοράζουν, ή και να μη τα παραλαμβάνουν καν από το ταχυδρομείο. Σε αυτό το άρθρο σαν αναλύουμε 7 τρόπους για το πώς να μειώσετε τις επιστροφές στο eshop σας.

πως να μειώσετε τις επιστροφές στο eshop σας

1. Βεβαιωθείτε ότι κάθε προϊόν που παρέχετε έχει εικόνες και περιγραφές υψηλής ποιότητας

Εικόνες προϊόντος 

Μπορεί να φαίνεται λίγο προφανές, αλλά ο αριθμός των προϊόντων στο διαδίκτυο που δείχνουν μόνο μία εικόνα είναι υψηλότερος από ό, τι θα έπρεπε. Ένας τρόπος για να μειώσετε τις επιστροφές σας είναι να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να δείτε τα τρέχον προϊόντα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και να ελέγξετε ότι κάθε προϊόν διαθέτει φωτογραφίες υψηλής ποιότητας, λεπτομερή περιγραφή και βίντεο όπου είναι απαραίτητο. Θα πρέπει να εστιάσετε στη λήψη τουλάχιστον τεσσάρων φωτογραφιών για κάθε προϊόν, μία από κάθε γωνία (εμπρός, πίσω και και τις δύο πλευρές). 

Περιγραφή 

Θα πρέπει να επισημάνετε το μέγεθος, το βάρος και το υλικό του προϊόντος στην περιγραφή σας για να δώσετε στον πελάτη όσο περισσότερες πληροφορίες μπορείτε πριν αγοράσει. Διατηρήστε ενημερωμένες τις περιγραφές σας για να αποφύγετε επιστροφές λόγω παρεξήγησης ενός προϊόντος ή λόγω λάθος επιλογής. Βασιστείτε στις πληροφορίες που παρέχονται από διαφορετικές πλατφόρμες e-commerce για να έχετε μία κάποια καθοδήγηση σχετικά με την τέλεια περιγραφή αντικειμένων.

Βίντεο προϊόντων 

Η δημιουργία σύντομων βίντεο για να συμπεριληφθούν στις καταχωρίσεις προϊόντων σας δεν χρειάζεται να σημαίνει τεράστια κόστη και ώρες λήψης. Σύντομα, απλά βίντεο που δείχνουν 360° του προϊόντος είναι το μόνο που χρειάζεστε για να μειώσετε τις επιστροφές που λαμβάνει το e-shop σας λόγω λάθους σχετικά με το προϊόν. Για πιο περίπλοκα προϊόντα, ένα επεξηγηματικό βίντεο σχετικά με τον τρόπο χρήσης του προϊόντος μπορεί να βελτιώσει την αγοραστική εμπειρία για τους πελάτες και να διευκολύνει τους χρήστες να χρησιμοποιούν το προϊόν μόλις το λάβουν.

περιγράψτε σωστά τα προϊόντα σας και τραβήξτε καλές φωτογραφίες για να μειωθούν οι επιστροφές στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα

2. Δημιουργήστε οδηγούς και εργαλεία μεγέθους

Ελέγξτε τους τρέχοντες οδηγούς μεγέθους και βεβαιωθείτε ότι είναι ενημερωμένοι και ευανάγνωστοι τόσο σε σταθερούς υπολογιστές όσο και σε κινητές συσκευές. Αυτό θα διασφαλίσει ότι οι πελάτες δεν παραγγέλνουν αντικείμενα που έχουν λάθος μέγεθος κατά λάθος, και στη συνέχεια θα τα επιστρέψουν με αποτέλεσμα να αυξήσουν το ποσοστό επιστροφών σας.

Μπορείτε ακόμη και να παρέχετε εργαλεία μεγέθους όπως το Fit Assistant της ASOS, το οποίο υπολογίζει το νούμερο ανάλογα με το ύψος, το βάρος και τις διαστάσεις. Άλλα εργαλεία περιλαμβάνουν γράφημα «συνολικού μεγέθους» στο οποίο ψηφίζουν οι πελάτες (π.χ. ταιριάζει όπως αναμένεται, είναι μεγαλύτερο από το αναμενόμενο, είναι μικρότερο κ.λπ.), όπως αυτό που παρέχει το Wish. Ή εικονικούς σχεδιαστές δωματίων που δείχνουν πώς τα έπιπλα θα χωρέσουν σε συγκεκριμένες διαστάσεις και χώρους.  

Η παροχή ενός τέτοιου εργαλείου στα προϊόντα σας θα μειώσει ένα μεγάλο ποσό των επιστροφών λόγω λάθος μεγέθους που λαμβάνετε και θα σας βοηθήσει να αποτρέψετε την πολλαπλή παραγγελία από το ίδιο προϊόν σε διαφορετικά μεγέθη και την επιστροφή αυτών που δεν ταιριάζουν. 

3. Ζητήστε από τους πελάτες σας σχόλια και ανταμείψτε τους για αυτό

Θα πρέπει να αναπτύξετε μια βασική διαδικασία για να ενθαρρύνετε τους πελάτες να υποβάλουν κριτική για το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Προσφέρετε ανταμοιβές όπου είναι δυνατόν, όπως το 10% της επόμενης παραγγελίας τους. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δωρεάν προγράμματα ανταμοιβής για να δημιουργήσετε κριτικές και να ανταμείψετε πελάτες. Οι κριτικές στο διαδίκτυο επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς άνω του 93% των πελατών, πράγμα που σημαίνει ότι οι κριτικές θα αυξήσουν τις πωλήσεις σας και θα μειώσουν τις επιστροφές του e-shop σας. Αυτό θα σας βοηθήσει επίσης να εντοπίσετε τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πελάτες με το προϊόν και να εντοπίσετε σημεία που δημιουργούν ασάφεια, ώστε να προσαρμόσετε το μάρκετινγκ, τις καταχωρήσεις προϊόντων ή τα μηνύματα που στέλνετε μέσω email.

επιβράβευση των πελατών για τις κριτικές που γράφουν στα προϊόντα σας

4. Πώς να μειώσετε τις επιστροφές στο eshop σας προσφέροντας ζωντανή συνομιλία για υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο

Παρέχετε σημεία επαφής εύκολης πρόσβασης στους πελάτες για να επικοινωνήσουν με μια ερώτηση ή ένα πρόβλημα με τα προϊόντα. Αυτό θα βοηθήσει να αποφύγετε να απογοητευτούν και να επιστρέψουν το προϊόν, επειδή δεν γνωρίζουν πώς λειτουργεί ή πιστεύουν ότι είναι ελαττωματικό. Παράλληλα με τις παραδοσιακές μεθόδους (τηλέφωνο και email), εξετάστε το ενδεχόμενο εισαγωγής ζωντανής συνομιλίας ή άμεσων μηνυμάτων. Αυτό παρέχει έναν άμεσο δεσμό μεταξύ του πελάτη και της επιχείρησής σας, αποτρέποντας αυτές τις περιττές επιστροφές και διασφαλίζοντας ότι τα ερωτήματα ή τα ζητήματα εξομαλύνονται όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

πως να μειώσετε τις επιστροφές στο eshop σας με την ζωντανή και 24ωρη υποστήριξη

5. Αφαιρέστε την αντικαταβολή από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ή προτιμήστε το WP Woocommerce Blacklist Plugin μας

Η αντικαταβολή σαν κύριος τρόπος πληρωμής στην Ελλάδα αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα σε όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα γιατί εκτός από την μεγάλη καθυστέρηση στην παραλαβή της πληρωμής της αποστολής σας, υπάρχει μεγάλος αριθμός απαράδοτων δεμάτων που επιστρέφουν στην αποθήκη σας! Ένας τρόπος για να μειώσετε τις επιστροφές, λοιπόν, είναι να αφαιρέσετε την αντικαταβολή από τους διαθέσιμους τρόπους πληρωμής. Φυσικά κάτι τέτοιο θα μείωνε κατά πολύ τις παραγγελίες μιας και οι περισσότεροι χρήστες πληρώνουν με αντικαταβολή.

Αξίζει να εξετάσετε όμως την επιλογή ενός Blacklist Plugin. Με το WP Woocommerce Blacklist Plugin της ΟΒS technologies μπορείτε να δημιουργήσετε  μία «μαύρη λίστα» πελατών που δεν παραλαμβάνουν το δέμα τους για οποιοδήποτε λόγο και την επόμενη φορά που θα κάνουν παραγγελία από την ιστοσελίδα σας, το wordpress τους αφαιρεί την αντικαταβολή από τις επιλογές πληρωμής. Βεβαίως μπορούν να κάνουν παραγγελία αλλά μόνο αν εξοφλήσουν με κάρτα, τραπεζική μεταφορά, paypal ή όποιον άλλο τρόπο πληρωμής έχετε στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

H αντιπαραβολή γίνεται με αριθμό τηλεφώνου και email για την περίπτωση που ο ίδιος χρήστης βάλει άλλο όνομα στην αποστολή και κάθε μεταφορική εταιρία διαθέτει την λίστα με απαράδοτα δέματα σας που παρίσταται στο πρόσθετο. Η λίστα αυτή είναι απόλυτα σωστή γιατί δίπλα υπάρχει ο αριθμός αποστολής της επιστροφής όποτε δεν θα βάλετε στην μαύρη λίστα κάποιον πελάτη λανθασμένα. Διαβάστε περισσότερα για το Woocommerce Blacklist Πρόσθετo.

Μια ακόμη λύση είναι να προσφέρετε έκπτωση στους πελάτες που θα επιλέγουν να πληρώσουν με κάρτα, τραπεζική μεταφορά ή paypal. Με αυτό το τρόπο θα τους δίνετε κίνητρο ώστε να αποφύγουν την αντικαταβολή και να έχετε διπλό κέρδος: 1. να μειώσετε τις επιστροφές στο eshop σας και 2. να λαμβάνετε πιο γρήγορα τα έσοδα από τις αγορές που πραγματοποιούνται.

6. Στείλτε κάθε παραγγελία σωστά και γρήγορα από την πρώτη φορά

Η αποστολή λάθος προϊόντος σε έναν πελάτη είναι ένα ζήτημα που αντιμετωπίζει κάθε επιχείρηση κάποια στιγμή. Με το 23% των πελατών να αναφέρουν ένα λάθος αντικείμενο ως τον λόγο της επιστροφής τους, η βελτίωση της αποστολής της παραγγελίας τους είναι ένας καλός τρόπος για να αρχίσετε να μειώνετε τις επιστροφές σας. Το να στηρίζεται μια εταιρία σε υπολογιστικά φύλλα (spreadsheets) και σημειώσεις post-it για τη διαχείριση παραγγελιών και εκπλήρωσης τους, είναι συνταγή για καταστροφή. Μια απλή λύση είναι η εφαρμογή ενός συστήματος για τον χειρισμό των παραγγελιών, της παραλαβής, της συσκευασίας και της αποστολής σας.

Ένα ακόμη πρόβλημα, ειδικά σε περιόδους μεγάλου φόρτου παραγγελιών, είναι ο χρόνος παράδοσης των προϊόντων. Θα πρέπει να επιλέξετε πολύ προσεκτικά την εταιρεία ταχυμεταφορών με την οποία θα συνεργαστείτε, έτσι ώστε να προσφέρετε ταυτόχρονα γρήγορη παράδοση αλλά και χαμηλό κόστος αποστολής. Μια ακόμη λύση που σας προτείνουμε είναι να δώσετε παραπάνω από μία επιλογές στους πελάτες σας όσον αφορά τον τρόπο παράδοσης. Έτσι θα μπορούν για παράδειγμα να επιλέξουν μεταξύ της “Α” εταιρείας που έχει 7-10 εργάσιμες ημέρες μέχρι να παραδοθεί το δέμα και της “Β” εταιρείας που έχει 2-3 εργάσιμες ημέρες μέχρι να παραδοθεί το δέμα.

7. Κάντε τις επιστροφές την καλύτερη δυνατή εμπειρία για τους πελάτες σας

Όλα τα κόλπα και οι συμβουλές στον κόσμο δεν θα σας εμποδίσουν να λάβετε κάποιο αριθμό επιστροφών. Αντ ‘αυτού, μετατρέψτε τις επιστροφές σε θετική εμπειρία παρέχοντας αριθμούς παρακολούθησης αποστολής (tracking numbers), διατηρώντας τους πελάτες ενήμερους μέσω email, live chat, ή τηλεφώνου και ενημερωνοντας τους πότε μπορούν να αναμένουν την επιστροφή χρημάτων, την ανταλλαγή ή την πίστωση στο κατάστημα. Ακόμα και αν κάτι πάει στραβά με μια παραγγελία, η δημιουργία μιας μοναδικής εμπειρίας επιστροφών θα σας αποτυπώσει στο μυαλό των πελατών σας και η ενημέρωση τους σε κάθε βήμα θα αποτρέψει την επιστροφή να έχει αρνητική επίδραση στον τρόπο με τον οποίο σας βλέπουν ως εταιρεία. Αυτό, με τη σειρά του, θα αυξήσει τις πιθανότητες να τους διατηρήσετε ως πελάτες και θα συμβάλει στο να επιστρέψουν για να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα από εσάς, παρά από έναν ανταγωνιστή.

Ελπίζουμε να σας βοηθήσουν οι παραπάνω τρόποι στο πώς να μειώσετε τις επιστροφές στο eshop σας και να καταφέρετε να αυξήσετε τα έσοδα της επιχείρησής σας. Γράψτε μας στα σχόλια το δικό σας “τρικ” για την μείωση των επιστροφών!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *