8 Τάσεις Στην Ανάπτυξη Και Το Σχεδιασμό Ιστοσελίδων

Κάθε χρόνο, οι νέες τάσεις και τεχνολογίες διαμορφώνουν το περιβάλλον στο οποίο περιηγούνται οι χρήστες. Ένα έτος χαρακτηρίζεται από στατικές ιστοσελίδες, ένα άλλο από το responsive web design και ένα άλλο από chatbots.

Η παρακολούθηση όλων αυτών των αλλαγών αρκεί για να αποθαρρύνει τις περισσότερες εταιρείες. Αλλά γι ‘αυτό είμαστε εμείς εδώ. Εφόσον περισσότεροι από τους μισούς ιδιοκτήτες επιχειρήσεων σχεδιάζουν να βελτιώσουν τον ιστότοπό τους, δεν είναι απίθανο να συμβαίνει αυτό και με τη δική σας επιχείρηση. Για να κερδίσετε τον ανταγωνισμό, πρέπει να γνωρίζετε τις τάσεις και τις τεχνολογίες ανάπτυξης ιστοσελίδων που θα διαμορφώσουν το 2020-2021.

Modular design και χαμηλότερο κόστος ανάπτυξης

Το Modular design επιτρέπει στους προγραμματιστές να επαναχρησιμοποιούν στοιχεία και ενότητες του περιεχομένου για να δημιουργήσουν μια ιστοσελίδα αντί να δημιουργήσουν μια ιστοσελίδα χρησιμοποιώντας ένα αυστηρό template (πρότυπο). Οπτικά, το modular design είναι ένα βήμα μπροστά απο τα templates. Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για να δημιουργήσουμε μπλοκ περιεχομένου για την προβολή πληροφοριών με ισχυρό τρόπο, που θα τραβήξει τον χρήστη.

Ωστόσο, η δημιουργία μιας ιστοσελίδας με modular design είναι σαν να χτίζεις κάτι με τουβλάκια lego. Κάθε κομμάτι πρέπει να αλληλοσυνδέεται με το επόμενο χωρίς να ανησυχείτε για το πώς θα ξαναχτίσει το σχήμα του lego. Το Pattern Labs περιγράφει το modular design ως ρωσικές κούκλες.

«Θα πρέπει να μπορούμε να τοποθετήσουμε μοτίβα UI το ένα μέσα στο άλλο, όπως ρωσικές κούκλες. Αλλά αν σκεφτούμε τις ρωσικές κούκλες ένθεσης, κάθε στρώμα έχει το δικό του πάχος – το ισοδύναμο του padding και του margin στο σχεδιασμό ιστοσελίδων. Όταν μια κούκλα τριών στρωμάτων τοποθετείται δίπλα σε μια κούκλα επτά στρωμάτων, το κενό ενδιάμεσα τους είναι άνισο. Αν και αυτό δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο πρόβλημα με τις κούκλες, στις ιστοσελίδες, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει είτε σε άνισο λευκό κενό, είτε σε multilevel CSS overrides»

Φυσικά, όταν συνδυάσουμε κάθε ένα από αυτά τα κομμάτια, δημιουργούμε μια ιστοσελίδα που έχει νόημα. Αυτό οδηγεί σε ταχύτερη και πιο οικονομικη ανάπτυξη, αλλά ένα παρόμοιο τελικό προϊόν.

Responsive design και άνοδος των χρηστών μέσω κινητών τηλεφώνων

Το responsive design έχει γίνει απαραίτητο αντί για απλά θεμιτό. Το 2015, το 35% της επισκεψιμότητας ιστοσελίδων ήταν από κινητές συσκευές. Το 2016, ο αριθμός αυτός ήταν 43%. Το 2017, το 50,3% της επισκεψιμότητας ιστοσελίδων έγινε από κινητά τηλέφωνα αντί για υπολογιστή ή tablet. Αυτή είναι μια αύξηση της επισκεψιμότητας από κινητά κατά 7% μόνο από το 2016 έως το 2017.

Με όλα αυτά, λοιπόν, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Google ανακοίνωσε την ένταξη όλων το ιστοσελίδων στο καινούργιο της συστημα mobile-first indexing (ευρετηρίαση για κινητά). Αλλά τι είναι το mobile-first indexing; Είναι απλό. Δείτε πως το εξηγεί το Search Engine Watch:

«Επί του παρόντος, η Google εξετάζει την σχεδίαση μιας ιστοσελίδας για υπολογιστές και στη συνέχεια βασίζει τον τρόπο κατάταξης του ιστότοπου για κινητά σύμφωνα με αυτές τις πληροφορίες. Μόλις κυκλοφορήσει αυτή η ενημέρωση, θα συμβεί το αντίθετο από αυτό. Η Google θα αρχίσει να κοιτάζει τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του ιστότοπού σας για κινητά και σύμφωνα αυτό, θα κατατάξει τον ιστότοπο για υπολογιστές.»

Με άλλα λόγια, οι ιστοσελίδες για κινητά θα γίνουν επίσημα ο τρόπος βαθμολόγησης σας. Πώς μπορείτε λοιπόν να προετοιμαστείτε για αυτήν την επερχόμενη αλλαγή; Λοιπόν, πολλοί από εσάς πιθανώς ήδη είστε καλυμμένοι – εάν έχετε ιστότοπο που ανταποκρίνεται σε κινητά.

Σύμφωνα με έναν εκπρόσωπο της Google…

«Εάν έχετε έναν responsive ιστότοπο ή έναν δυναμικό ιστότοπο προβολής όπου το κύριο περιεχόμενο και η σήμανση είναι ίδια σε κινητά και επιτραπέζιους υπολογιστές, δεν θα χρειαστεί να αλλάξετε τίποτα.»

Για όσους από εσάς δεν έχετε ιστότοπο που να ανταποκρίνεται σε κινητές συσκευές, ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε να ενημερώνετε τον ιστότοπο σας, ή να προσλάβετε μια εταιρεία web design όπως η OBS Technologies για να το κάνει για εσάς.

Chatbots και υποστήριξη πελατών

Το 57% των καταναλωτών εκτιμούν τα chatbots για την άμεση χρήση τους.

Και η Gartner προβλέπει ότι πάνω από το 85% των αλληλεπιδράσεων με πελάτες θα πραγματοποιηθούν χωρίς άνθρωπο στο τέλος της επιχείρησης έως το τέλος του 2020. Ομοίως, σύμφωνα με την TechEmergence, τα chatbots θα γίνουν η νούμερο ένα εφαρμογή για τους καταναλωτές σε όλες τις ενσωματώσεις AI στα επόμενα πέντε χρόνια.

Ήδη, τα chatbots έχουν μια αρκετά υψηλή θέση μεταξύ επαγγελματιών εξυπηρέτησης πελατών. Αυτό δεν είναι μεγάλη έκπληξη. Οι επιχειρήσεις μπορούν να εξοικονομήσουν πολλά χρήματα χρησιμοποιώντας bots αντί για ανθρώπους. Συνολικά, περίπου 23 δισεκατομμύρια ευρώ στον τομέα εξυπηρέτησης πελατών.

Τι προτιμούν οι πελάτες

Τι γίνεται όμως με τους καταναλωτές; Σίγουρα, δεν θέλουν να μιλήσουν σε ένα bot αντί για έναν άνθρωπο;

Λοιπόν, τα δεδομένα μπορεί να σας εκπλήξουν.

Το 48% των καταναλωτών προτιμά να επικοινωνήσει με μια εταιρεία μέσω live συνομιλίας – για την οποία τα chatbots είναι τέλεια – και ένα συγκλονιστικό 95% πιστεύει ότι τα chatbots θα χρησιμοποιηθούν καλύτερα για την εξυπηρέτηση πελατών. Προφανώς, οι καταναλωτές είναι άνετοι με τα chatbots και οι επιχειρήσεις είναι πρόθυμες να τα χρησιμοποιήσουν.

Accelerated Mobile Pages (επιταχυνόμενες σελίδες για κινητά) και ταχύτητα φόρτωσης

Με τις Accelerated Mobile Pages (AMP), η Google προσπαθεί να ενθαρρύνει και να επιτρέψει στους ηγέτες των επιχειρήσεων να αναπτύξουν ιστότοπους που φορτώνονται άμεσα και λειτουργούν ομαλά σε κινητές συσκευές.

Όπως γράφει η Google σε μια ανάρτηση ιστολογίου σχετικά με τις AMP …

«Θέλουμε ιστοσελίδες με πλούσιο περιεχόμενο όπως βίντεο, κινούμενα σχέδια και γραφικά να λειτουργούν παράλληλα με έξυπνες διαφημίσεις και να φορτώνουν άμεσα. Θέλουμε επίσης να λειτουργεί ο ίδιος κώδικας σε πολλές πλατφόρμες και συσκευές, έτσι ώστε το περιεχόμενο να εμφανίζεται παντού σε μια στιγμή – ανεξάρτητα από τον τύπο υπολογιστή, tablet ή κινητής συσκευής που χρησιμοποιείτε.»

Τουλάχιστον, αυτή είναι η πρόθεση. Όμως, φυσικά, δεν αρέσει σε όλους η ιδέα. Και αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν απόλυτο άδικο. Οι AMP είναι ιδιαίτερα δύσκολο να προσαρμοστούν.

Σύμφωνα με την Search Engine Land:

«Από τη φύση τους, οι AMP είναι περιοριστικές. Η επιβολή αυστηρών ορίων είναι ουσιαστικό ο τρόπος με τον οποίο οι AMP αυξάνουν την ταχύτητα και μειώνουν το bandwidth. Εάν σκέφτεστε ότι ο περιορισμός του HTML ενδέχεται να περιορίσει κάποια λειτουργικότητα, έχετε δίκιο.»

Ωστόσο, παρά τους περιορισμούς στους προγραμματιστές που σκέφτονται δημιουργικά, τα οφέλη των AMP είναι πραγματικά. Ο μέσος χρόνος φόρτωσης, για παράδειγμα, για περιεχόμενο που κωδικοποιείται με AMP HTML είναι 0,7 δευτερόλεπτα. Αντίθετα, ο μέσος χρόνος φόρτωσης για σελίδες εκτός AMP είναι 22 δευτερόλεπτα.

Αυτή είναι μια τεράστια διαφορά.

Εάν οι σελίδες AMP μπορούν να φορτώσουν τον ιστότοπό σας σε 0,7 δευτερόλεπτα αντί για πέντε, δέκα, 15 ή ακόμη και 20 δευτερόλεπτα, τότε η αλλαγή μπορεί να έχει νόημα.

Θα πρέπει πιθανός να σκεφτείτε να αλλάξετε σε AMP ακόμα κι αν θέλετε απλώς να αυξήσετε το brand awareness και να σας προσέξουν οι χρήστες. Οι AMP αναμένεται να χρησημοποιηθούν πιο πολύ στο 2020-2021 και θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Βελτιστοποίηση φωνητικής αναζήτησης

Από το 2008 έως το 2016, τα ερωτήματα φωνητικής αναζήτησης πολλαπλασιάστηκαν 35 φορές. Και σήμερα, το 19% των ανθρώπων χρησιμοποιούν το Siri τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, και το 55% των εφήβων και το 40% των ενηλίκων χρησιμοποιούν τη φωνητική αναζήτηση σε καθημερινή βάση. Έως το τέλος του 2020, το 50% των αναζητήσεων θα γίνει με φωνή αντί για κείμενο.

Η φωνητική αναζήτηση είναι μια τάση που εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης παντού. Η τεχνολογία όπως η Siri στο iPhone, η Cortana στο Android, το Google Assistant  απο το Google και η Alexa στο Echo από το Amazon δεν αυξάνουν μόνο το πόσο συνηθισμένη είναι η φωνητική αναζήτηση, αλλά και καθιστούν τους καταναλωτές πιο άνετους με τη λειτουργία.

Στην πραγματικότητα, δύο στους πέντε ανθρώπους λένε ότι οι συσκευές που ενεργοποιούνται με φωνή είναι απαραίτητες για τη ζωή τους.

Και δεδομένου ότι οι καταναλωτές έχουν την τελική απόφαση σχετικά με το ποιες τεχνολογίες επιβιώνουν και ποιές ευδοκιμούν, η φωνητική αναζήτηση ήρθε για να μείνει.

Τι σημαίνει αυτό για εμάς τους προγραμματιστές;

Δύο πράγματα.

Πρώτον, ενισχύει τη σημασία του να ανταποκρίνεται ο ιστότοπός σας σε κινητά. Το 20% των αναζητήσεων για κινητά είναι φωνητικές αναζητήσεις, σύμφωνα με το Google.

Δεύτερον, καθώς οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο άνετοι (και συνηθισμένοι) να χρησιμοποιούν φωνητική αναζήτηση για περιήγηση στο Διαδίκτυο, ίσως θελήσετε τελικά να ενσωματώσετε τη φωνητική αναζήτηση εσωτερικά στον ιστότοπό σας.

Ευτυχώς, μπορούμε να προσθέσουμε ένα API αναγνώρισης φωνητικής αναζήτησης στον ιστότοπό σας. Και δύο από τα μεγαλύτερα προγράμματα περιήγησης στον κόσμο – το Google Chrome και το Firefox – υποστηρίζουν την τεχνολογία. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες δεν χρειάζεται να κάνουν φωνητική αναζήτηση για να βρουν την ιστοσελίδα σας και έπειτα αναζήτηση κειμένου μέσα στην ίδια την ιστοσελίδα.

Μπορούν να αναζητήσουν αυτό που θέλουν στην ιστοσελίδα σας, αλλά, το πιο σημαντικό, μπορούν να κάνουν αναζήτηση με τον τρόπο που θέλουν. Επικοινωνήστε μαζί μας για να βελτιστοποιήσουμε τον ιστότοπό σας για φωνητική αναζήτηση.

API-first design και απλοποιημένος φόρτος εργασίας

Όσο πιο πολύ αναπτύσσεται ο κόσμος μας τόσο περισσότερα API καταλήγει να έχει κάθε εφαρμογή. Και με την άνοδο του IoT (Internet of Things), όλες οι φορητές συσκευές μας, τα σπίτια, τα αυτοκίνητα, τα συστήματα παιχνιδιών, η φορητή τεχνολογία και οι φορητοί υπολογιστές συνδέονται.

Αυτό προσφέρει μεγάλη ευκολία στον χρήστη. Όμως, όλες αυτές οι συνδέσεις μπορεί να είναι λίγο δυσάρεστες εάν ο προγραμματιστής αρχίσει να δημιουργεί την εφαρμογή με λάθος τρόπο. Παραδοσιακά, οι προγραμματιστές ξεκινούν από και με γνώμονα τον χρήστη και δημιουργούν από εκεί. Σχεδιάζουν την εφαρμογή και προσθέτουν τα κατάλληλα API στο τέλος.

Η back-end ομάδα αρχίζει να εργάζεται σε ένα API και μόλις τελειώσει, δίνει το API στην front-end ομάδα για δοκιμή. Ταυτόχρονα, η ομάδα διεπαφών εργάζεται για τη δημιουργία SDK για τη δοκιμή και τον έλεγχο των αλληλεπιδράσεων του API.

Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα. Αυτό σημαίνει ότι οι προγραμματιστές front-end περιμένουν τους back-end προγραμματιστές και η διαδικασία συχνά απαιτεί υπερβολικό χρόνο και συντονισμό.

Ωστόσο, με το API-first design, οι προγραμματιστές ξεκινούν με τα κατάλληλα API και στη συνέχεια «δημιουργούν το προϊόν πάνω σε αυτά»:

«Δημιουργώντας γύρω από τα API με γνώμονα τους χρήστες, οι web designers και οι web developers εξοικονομείτε πολλή δουλειά, ενώ θέτετε τα θεμέλια για να χτίσουν οι υπόλοιποι.»

Εάν θέλετε να ολοκληρώσετε τα πράγματα πιο γρήγορα και χωρίς να κάνετε τους front-end προγραμματιστές να περιμένουν τους back-end προγραμματιστές σε κάθε βήμα, μια πλατφόρμα με δυνατότητες διαχείρισης περιεχομένου γνωστή ως API-first solution θα ήταν η λύση.

Motion UI (Κίνηση διεπαφής χρήστη) και προβλήματα προσοχής

Το διαδίκτυο είναι τεράστιο. Αλλά το ξέρετε αυτό. Αυτό που μπορεί να μην γνωρίζετε, ωστόσο, είναι πώς αυτό επηρεάζει τη μέση προσοχή του μέσου ατόμου. Ορισμένες πηγές ισχυρίζονται ότι το ανθρώπινο εύρος προσοχής είναι χειρότερο από αυτό ενός χρυσόψαρου.

Και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να τραβήξετε την προσοχή ενός χρήστη από ένα Motion UI;

Η The Atlantic το χρησιμοποιεί στη σελίδα «Population Healthier». Καθώς κάνετε κύλιση προς τα κάτω στη σελίδα, αλλάζει και προσαρμόζεται για να διατηρεί τον επισκέπτη αφοσιωμένο.

Επειδή υφίστανται προβλήματα προσοχής, πιθανότατα θα δείτε περισσότερες προσπάθειες Motion UI από τους προγραμματιστές για να τραβήξετε την προσοχή των επισκεπτών και να τους κρατήσετε αφοσιωμένους. Φυσικά, δεν έχουμε ακόμη δει πόσο αποτελεσματική είναι αυτή η στρατηγική. Θα μπορούσε να αποδειχθεί άχρηστο. Αλλά δεν θα ξέρουμε μέχρι το 2021.

Τεχνητή νοημοσύνη και ασφάλεια στο διαδίκτυο

Το 2021, τα ρομπότ πιθανότατα θα κάνουν μεγάλη διαφορά στον κόσμο της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.

Καθώς οι προγραμματιστές μαθαίνουν πώς να δημιουργούν τεχνητή νοημοσύνη (AI) που μπορεί να βοηθήσει με τα πάντα, από την υποστήριξη πελατών έως τις προγνωστικές τάσεις και την αναγνώριση εικόνας, το AI θα γίνει το μέλλον της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.

Στην πραγματικότητα, η Statista προβλέπει ότι οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο θα δαπανήσουν σχεδόν 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ του 2016 και του 2025 για την τεχνητή νοημοσύνη που αποσκοπεί στην πρόληψη των απειλών στην κυβερνοασφάλεια.

Γιατί όμως τα ρομπότ είναι τόσο χρήσιμα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο;

Για διάφορους λόγους. Συχνά, οι επαγγελματίες της ασφάλειας στο διαδίκτυο δεν μπορούν να σταματήσουν ή να επιλύσουν μια επίθεση έως ότου έχει ήδη γίνει η ζημιά. Ακόμη και οι επαγγελματίες στον τομέα της ασφάλειας του διαδικτύου πρέπει να κοιμούνται, να τρώνε και να πάνε στο μπάνιο. Που σημαίνει ότι αυτά τα άτομα δεν είναι πάντα διαθέσιμα.

Με τα λόγια του Wired:

 «Η αναφορά των παραβιάσεων τα περιγράφει ως ιστορικά γεγονότα, πολύ καιρό μετά από κάτι που θα μπορούσε να είχε γίνει γι ‘αυτά. Αυτό πρέπει να αλλάξει.»

Ωστόσο, τα ρομπότ είναι πάντοτε διαθέσιμα. Και μόλις δημιουργηθούν, δεν χρειάζεται να τα πληρώνετε ανά ώρα, ούτε να τους δίνετε Ε1. Ή να προσφέρετε μεσημεριανά διαλείμματα. Μπορούν να επιτεθούν σε ένα πρόβλημα τη στιγμή που θα εμφανιστεί και θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να μετριάσουν τη ζημιά που έχει προκύψει εξαιτίας αυτού.

Μια ομάδα στο MIT ανέπτυξε ήδη ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης για να ανιχνεύσει το 85% των επιθέσεων προτού συμβούν ακόμη.

Το 2020, η τεχνητή νοημοσύνη θα καταστήσει την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο φθηνότερη και πιο αποτελεσματική.

Στο χέρι σας είναι λοιπόν:

Αν είστε σαν το 57% των μεσαίων επιχειρήσεων, σκοπεύετε να αναβαθμίσετε τον ιστότοπό σας ώστε να είναι πιο γρήγορος, πιο δυνατός και πιο σχετικός. Αλλά πριν το κάνετε, δώστε προσοχή στις τάσεις και τις τεχνολογίες ανάπτυξης ιστοσελίδων που ανεβαίνουν το 2020.

Δεν χρειάζεται πολύς χρόνος για την ανάπτυξη ενός ιστότοπου. Αλλά χρειάζεται αρκετός για την ανάπτυξη ενός εξαιρετικού ιστότοπου.

Εμείς αφιερώνουμε τον χρόνο μας λοιπόν κάνοντας αυτές τις φουτουριστικές ενσωματώσεις, έτσι ώστε όταν οι χρήστες αναπτύξουν ένα νέο σύνολο προσδοκιών, να μην τους παρέχετε λιγότερα από αυτά που περιμένουν.

0 Απαντησεις

Αφήστε μία Απάντηση

Θέλετε να συμμετάσχετε στη συζήτηση?
Μη διστάσετε να συμβάλλετε!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *